سایت می سایت می .

سایت می

کدام شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر من مناسب است ؟

شبیه سازهای اندرویدی ابزارهایی برای اجرای اپ های اندرویدی در سیستم عامل ویندوز می باشند. ممکن است در برخی شرایط نیازمند استفاده از اپلیکیشن های مختلف در ویندوز خود باشید، برای مثال در زمانی که در اداره هستید و اجازه استفاده از گوشی ندارید !! یا زمانی که نیاز به سوویچ و چک مداوم اپ های اندرویدی دارید.

به گزارش الکامکو | برگزار کننده آموزش جاوا اندروید، شبیه سازهای اندرویدی ابزارهایی برای اجرای اپ های اندرویدی در سیستم عامل ویندوز می باشند. ممکن است در برخی شرایط نیازمند استفاده از اپلیکیشن های مختلف در ویندوز خود باشید، برای مثال در زمانی که در اداره هستید و اجازه استفاده از گوشی ندارید !! یا زمانی که نیاز به سوویچ و چک مداوم اپ های اندرویدی دارید. در هر حالت برای اجرای چنین برنامه ها و بازی هایی نیازمند استفاده از نرم افزارهای شبیه ساز اندروید هستید . در این مقاله به این موضوع میپردازیم که چه شبیه سازی برای سیستم شما مناسب است.

نیازهای اولیه نصب شبیه ساز های اندروید :
یکی از ابتدایی ترین موارد در انتخاب و نصب بهترین شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر شما، فراهم کردن شرایط اولیه است. اولین شرط این است که رم سیستم شما باید بیشتر از 2 گیگابایت باشد . اصولا شبیه سازهای اندرویدی ، حتی نسخه های بسیار ابتدایی که اندروید 4 داشتند نیز، برای اجرا نیازمند حداقل 1.5 گیگ رم هستند. 500 مگ رم هم برای سیستم کنار بگذارید میشود 2 گیگ رم حداقل رم مورد نیاز برای اجرای ضعیفترین نسخه ی شبیه سازی های اندروید در ویندوز .

برای اجرای صحیح بسیاری از شبیه ساز ها چه شبیه سازی های اندروید و چه سایز شبیه ساز ها نیاز است که قابلیت Intel-VT یا Amd-V فعال باشد. این قابلیت سبب میشود که ابزارهای شبیه سازی توانایی کنترل صحیح سخت افزار را به صورت مستقیم داشته باشند. این قابلیت در سی پی یو ها موجود می باشد و باید در زمان خرید سی پی یو به ان توجه کرده باشید .

با فعال کردن این قابلیت فرایند کنترل سخت افزار توسط شبیه ساز به بهترین شکل ممکنه صورت میگیرد و مشکل در اجرای شبیه ساز نخواهید داشت.

انتخاب شبیه ساز با توجه به نوع کاربری :
در انتخاب شبیه ساز اندروید ، نوع کاربری مورد نیاز کاربر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . شبیه ساز های اندرویدی دارای نسخه های مختلفی هستند. تجربه نشان داده است که هر چقدر نسخه بالاتر می رود، امکان پشتیبانی از اندرویدهای بالاتر نیز مهیا می شود و در مقابل نیازهای سخت افزای سیستم نیز افزایش می یابد.

برای مثال استفاده از اندرویدهای 5 به بالا نیازمند سیستمی با رم بیشتر است. در کنار رم ، چنین شبیه سازهایی باید درایورگرافیکی اپدیت شده نیز داشته باشند.

با توجه به اینکه اندروید در نسخه های بالاتر از 4 نیازمند استفاده از Opengl 2 به بالا می باشد، درایور گرافیکی باید اپدیت باشد و توانایی ساپورت Opengl 2 را نیز داشته باشد.

هر چقدر که نسخه های یک شبیه ساز بالاتر می رود نیاز به سخت افزارهای قوی تر حس خواهد شد. برای مثال کاربر در صورت دانلود آخرین نسخه بلواستکس، باید حداقل 8 گیگابایت رم داشته باشد . این شبیه ساز که امکان استفاده از اندروید 7 و همینطور اندروید 7 به صورت 64 بیتی را نیز دارد، نیازمند سخت افزار قدرتمندی می باشد .

حال در نظر بگیرید شبیه سازی همچون آخرین نسخه بلواستکس را برای انجام یک بازی نسبتا سنگین مثل کالاف دیویتی مویابل نیاز دارید، در این صورت باید حداقل رم سیستم شما 12 گیگ باشد تا بازی را با کمترین لگ اجرا کنید .

بیشتر این موارد تجربی است و با تجربه و تست شبیه ساز بر روی سیستم های مختلف قابل دستیابی می باشد.

بهترین شبیه ساز اندروید برای انجام بازی :
شاید نتوان به صورت کاملا دقیق گفت که کدام شبیه ساز بهترین است، اما می توان به صورت حدودی با توجه به عملکرد شبیه سازها در بازی های مختلف آنها را دسته بندی کرد . بهترین شبیه ساز برای بازی های موبایلی از نظر کافه اپس به صورت زیر می باشد :

1- گیم لوپ :
گیم لوپ توسط شرکت تنسنت که یکی از غولهای دنیای دیجیتال می باشد طراحی شده است. این شبیه ساز بسیار سبک است و میتوان با استفاده از آن بازی های مختلف را در سیستم های ضعیف نیز اجرا کرد. نکته ی منفی این شبیه ساز برای ما ایرانی ها، تحریم بودن سرور اصلی آن می باشد که در نتیجه دسترسی به بازی ها را با اختلال مواجه کرده است. گیم لوپ دارای یک سیستم انلاین و جالب به نام آنتی چیت است که از چیت کردن کاربران در زمان انجام بازی های معروف همچون کالاف دیویتی و فری فایر و ... جلوگیری میکند. در شبیه ساز های معمولی به دلیل عدم وجود همین یک قابلیت، امکان بلاک کاربران بسیار بالا می باشد.

2- نوکس :
نوکس از جمله محبوبترین شبیه ساز های اندرویدی است که به دلیل سبک بودن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این شبیه ساز دارای نسخه های مختلفی است و از سویی دیگر رابط کاربری بسیار ساده ای در مقابل بلواستکس و گیم لوپ دارد. با دانلود نوکس جدید میتواند حس یک بازی جذاب را برای شما به همراه داشته باشد. اندروید نسخه ی جدید 7 است و امکان تنظیم دقیق دکمه های کیبورد برای بازی های اندرویدی را نیز دارد.

3- بلواستکس :
فقط برای ثروتمندان ! اگر علاقه مند به اجرای بازی های مختلف در بلواستکس هستید، باید سیستم بروز ، قوی و سرحالی داشته باشید. این شبیه ساز در سیستم های ضعیف بسیار بد عمل میکند و در مقابل در سیستم های قوی عملکرد فوق العاده ای دارد . این شبیه ساز نیز دارای نسخه های مختلفی است که امکان اجرای آن در ویندوزهای مختلف را نیز ممکن می سازد.

4- ال دی پلیر :
ال دی پلیر شبیه سازی بسیار سبک می باشد که در یکسال اخیر فعالیت های خود را افزایش داده و نسخه های بروز شده را یکی پس از دیگری ارائه می دهد. عدم استیبل بودن یکی از مهمترین مشکلات این شبیه ساز است. با این که شبیه ساز بسیار سبک است ولی مشکلات اینچنینی که بخصوص در گذشته داشته است سبب شده است که کاربران کمتر به سوی استفاده از آن بروند.

5- ممو Memu :
ممو از جمله شبیه سازهایی است که همیشه میتوان به ان اطمینان کرد . لگ کم ، سازگاری با سیستم های ضعیف ، اپدیت های منظم، پشتیبانی از اندروید 7 و ... از جمله ویژگی های این اپلیکیشن می باشد . شبیه ساز ممو دارای تنظیمات ویژه برای کنترل بازی ها نیز می باشد که به راحتی می توانید اقدام به تنظیم آنها کنید.

نتیجه گیری :
در انتخاب شبیه ساز مناسب علاوه بر تاثیر برند شبیه ساز ، مقدار رم سیستم و نیاز کاربر بسیار اهمیت دارد. برخی از بازی ها نیاز به شبیه ساز خاصی دارند که در زمان انتخاب شبیه ساز باید توجه ویژه ای به ان داشته باشید . وجود لگ ها و تاخیرها در بازی ها علاوه بر امکان کم بودن سخت افزار سیستم، می تواند به دلیل پینگ اینترنت نیز باشد که باید به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید .


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۱:۲۹ توسط:فرهاد موضوع: نظرات (1)